گونه ای جدید از جنس cousinia از جنوب غرب ایران

نویسندگان

فریده عطار

احمد قهرمان

اقدس صابر

شاهین زارع

چکیده

گونه کوزینیا نوژیاننسیس از بخش استنوسفاله به عنوان گونه ای جدید از جنوب غرب ایران شرح داده شده ارتباطات آن با نزدیکترین گونه ها بحث می شود و تصویر آن نیز ارائه می گردد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه ای جدید از جنس COUSINIA از جنوب غرب ایران

گونه کوزینیا نوژیاننسیس از بخش استنوسفاله به عنوان گونه ای جدید از جنوب غرب ایران شرح داده شده ارتباطات آن با نزدیکترین گونه‌ها بحث می‌شود و تصویر آن نیز ارائه می‌گردد.

متن کامل

چهار گونه جدید از جنس Asteraceae) Cousinia ) در ایران

چهار گونه جدید جنس .Cousinia Cass از ایران شرح داده می‌شود. گونه  C. barezica بر اساس نمونه‌ای که از سلسله جبال بارز در استان کرمان جمع آوری شده شرح داده می‌شود. این گونه متعلق به بخش Spinuliferae  است و با گونه‌های C. longifolia  و C. sicigera  نزدیکی دارد ولی با هر دو گونه در داشتن برگهای دو‌رنگ در مقابل برگهای یک رنگ تفاوت دارد. گونه C. isfahanica بر اساس نمونه‌ای که از اصفهان، سمیرم، ونک جم...

متن کامل

گزارش گونه جدیدی از جنس Cousinia (سکسیون Cousinia) از شمال غرب ایران

گونه azerbaidjanica Cousinia از بخش Cousinia به عنوان گونه جدیدی از استان آذربایجان شرح داده می‌شود. تصویر و نقشه پراکنش آن نیز ارایه می‌گردد. همچنین ارتباط آن با نزدیک‌ترین گونه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

متن کامل

گونه جدید Cousinia subpectinata از بخش Platyacanthae از غرب کرمان

Cousinia subpectinata به عنوان گونه جدیدی از ایران شرح داده می‌شود. این گونه با نزدیکترین خویشاوند خودCousinia rechingerorum مقایسه شده طرح و پراکنش جغرافیائی آن ارائه می شود. همچنین شرح بخش در ارتباط با این گونه تکمیل می‌شود.

متن کامل

دو گونه جدید از جنس Cousinia بخش Pugioniferae (خانواده کاسنی، طایفه سیناره) از شرق و جنوب شرق ایران

دو گونه جدید از بخش Pugioniferae به نامهای  Cousinia ghahremanii و C. longibracteataبه عنوان گونه های جدید از جنوب شرق و شرق  ایران شرح داده شده، و تصاویر آنها نیز ارائه می شود. این دو گونه بر اساس سیمای رویشی، شکل کپه و برگکها، رنگ گلها، برگهای کشیده بر ساقه و مجموعه گل آذینی تقریبا دیهیمی در بخشPugioniferae قرار می گیرند. نزدیک ترین گونه به گونه C. ghahremanii گونه C. calcitrapa var. calcitra...

متن کامل

دو گونه جدید و گزارش یک گونه جدید از جنس کوزینیا (بخش Cynaroideae ) از غرب ایران

گونه‌های Cousiniadalahuensisو ‍C. mobayeniiاز استان کرمانشاه شرح داده می‌شوند که به ترتیب نزدیکترین وابستگان آنها گونه‌های C.mobayenii بررسی می‌شود. همچنین گونه Cousiniaqandilica که تاکنون فقط از عراق گزارش شده بود برای اولین بار از استان آذربایجان ( بین سردشت و پیرانشهر) گزارش می‌گردد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 11

شماره 1 2005

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023